MMM… Mijn Miracle Morning

Lieve vriendin,

Ik heb me tot in de puntjes voorbereid. Het boek ‘Miracle Morning’ van Hal Elrod gelezen en tig andere zelfhulpboeken bestudeerd. Ik weet alles over gezondheid en voeding, over beweging en ontspanning. Dus er kan niets meer misgaan met Mijn Miracle Morning: mijn nieuwe ochtendritueel voor meer succes, geluk en energie, tegen stress en goed voor mijn gezondheid. 

Morgenstond heeft goud in de mond

Mijn wekker meldt zich om 6 uur. Ik sta meteen op. Er zijn onderzoeken die zeggen dat mensen die op het sluimerknopje drukken “minder succesvol” zijn. Dus om dat te voorkomen: hup, meteen uit de veren!

Na een groot glas lauwwarm water -dat goed is om de vochtbalans na de nacht te herstellen- is het tijd voor 5 minuten meditatie. Meditatie is een wondermiddel tegen stress. Iedereen doet tegenwoordig aan meditatie, van Obama tot Oprah, dus ik nu ook. Daarna komen 5 minuten visualisatie. Wat wil ik en hoe ziet mijn mooiste leven eruit? Deze oefening is moeilijker dan verwacht, maar ik probeer mij voor te stellen dat ik over het strand wandel. Ik voel me licht en vrij, energiek en gezond. Ik zie er prachtig uit, ben ontspannen en geniet van alles om me heen. Trek zomaar een sprintje in het zand, beweeg me als een veertje, voel me gelukkig, ik dans, ik lach….

Jij lacht ook, ik hoor het, maar dan over mij! 😉 Dat mag, maar ík geloof er echt in.
Alles wat je kunt visualiseren, kun je ook bereiken.Vijf minuten lang mag ik dromen! 

If you can dream it, you can do it!

Mijn Miracle Morning gaat verder. Na meditatie en visualisatie volgt het “flow” schrijven, zoals ik het noem. Pen en papier en schrijven maar. Gewoon schrijven wat er in je opkomt. Ook zijn het zinnen als ‘ik weet niet wat ik moet schrijven, wat is dit een stomme oefening’ etc: blijven doorschrijven, pen op het papier houden en schrijven, schrijven, schrijven. Zo haal je gevoelens en gedachten naar boven die misschien nog verborgen zaten. Jouw pen als therapeut. Heerlijk is dat. En geloof me, dit is een fantastische oefening. Ik heb deze al vaker gedaan en ik geniet er zo van. Het is echt een wondermiddel om dingen helder te krijgen, te verwerken of plannen uit te werken. Je kunt 5 minuten schrijven of 15 minuten en natuurlijk ook langer. Maar ik zet de timer op 15 minuten en daarna moet ik, eh, mag ik naar mijn volgende ochtendritueel.

Yoga is not about touching your toes, it’s about what you learn on the way

Mijn “Date with Adriene” op de yogamat. Op YouTube zijn prachtige yogavideo’s te vinden en mijn favoriete yogajuf is Adriene: 20 minuten Zonnegroet & co en je bent fit voor de dag. Yoga is echt een aanrader als je gezonder, fitter en leniger wilt worden. Het is goed voor je hormonen, het helpt tegen stress en het maakt je lichaam soepel. Ik weet het, yoga is niets voor jou, maar lieverd, probeer het nou eens. Doe mij een lol en ga eens in de neerwaartse hond staan 😉 je zult zien: het is zó fijn een hond te zijn! 

En nu? Tijd voor de douche met een ijskoude afsluiter. Een beetje á la ijsman Wim Hof. IJskoud water sterkt je immuunsysteem, het zorgt voor een betere vetverbranding, de insulinegevoeligheid stijgt en het werkt als een natuurlijk antidepressiva. Genoeg redenen om de douche een paar graadjes lager te zetten. Dus kom op! Je kunt het! Brrrrrrr….

Doe je mee?

Heb jij al een persoonlijk ochtendritueel buiten het dagelijkse kopje koffie met een broodje hagelslag? Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen en/of jouw obstakels. Het lijkt me onwijs leuk om dit samen met jou te ontdekken.

Laten we er samen een Miracle Morning en een Miracle Life van maken.
Mijn wekker gaat om 6 uur. En die van jou?

Zorg goed voor jezelf, hou van jezelf…ik hou van jou.

Liefs, Margit